Evia Top: Ο Σύλλογος Δασκάλων- Νηπιαγωγών Χαλκίδας για τις τάξεις υποδοχής προσφύγων

ΚΤΕΟ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ

vaka

vaka

Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου 2017

Ο Σύλλογος Δασκάλων- Νηπιαγωγών Χαλκίδας για τις τάξεις υποδοχής προσφύγων

Ο Σύλλογος Δασκάλων- Νηπιαγωγών Χαλκίδας από την πρώτη στιγμή που λειτούργησαν οι δομές των προσφύγων στη Ριτσώνα, μέσα από δράσεις, στάθηκε δίπλα στα παιδιά, που ξεριζώθηκαν από τον τόπο τους και βρέθηκαν όμηροι πολιτικών, που δεν σέβονται το δικαίωμα σε μια ζωή
αξιοπρέπειας. Συγχρόνως στήριξαν τον αγώνα των συναδέλφων, που παρά τις αντιδράσεις που υπήρξαν από μεμονωμένες ομάδες πολιτών, υποδέχτηκαν στα σχολεία τους τα παιδιά αυτά και τους παρείχαν την πρώτη επαφή με το ελληνικό σχολείο.
Όσα από τα παιδιά αυτά πέρυσι φοίτησαν στις ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων), οι οποίες λειτούργησαν πανελλαδικά, εντάχθηκαν σε τάξεις υποδοχής, που λειτουργούν τη φετινή χρονιά στην πρωινή βάρδια σχολικών μονάδων.
Οι περισσότερες τάξεις υποδοχής θα ξεκινούσαν τα μαθήματα αμέσως, μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι , γι΄αυτό και οι άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών γι΄αυτές τις τάξεις υποδοχής, ενώ τα κενά στα σχολεία ήταν πάρα πολλά.
Ξεκίνησε λοιπόν η λειτουργία των τάξεων υποδοχής ενάμισι μήνα και πλέον από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, σε σχολικές μονάδες με ασαφή κριτήρια επιλογής.
Μετά από επαφές που είχε ο σύλλογος μας με τους Διευθυντές των σχολείων που έχουν αυτές τις τάξεις υποδοχής, τους εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί, και την υπεύθυνη από το Υπουργείο για την λειτουργία τους ,διαπιστώνονται τα εξής προβλήματα:
· Οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας, περιελάμβαναν την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα σχολεία όπου εφαρμόζεται το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Προσφύγων.
Παρ΄όλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν για αυτές τις τάξεις υποδοχής δεν έχουν καμία σχετική εκπαίδευση παρά τον χρόνο που είχαν, αφού προσλήφθηκαν από την αρχή του σχολικού έτους. Η συνέπεια είναι να έρχονται αντιμέτωποι με μια ομάδα παιδιών που ζουν σε δομές με πολλά προβλήματα επιβίωσης, χωρίς να γνωρίζουν τη γλώσσα και την κουλτούρα τους, με προβλήματα στην επικοινωνία πόσο μάλλον σε μια εκπαιδευτική διαδικασία.
· Επιπλέον το ελληνικό κράτος δεν έχει προσλάβει διερμηνείς, και ο εθελοντής διαμεσολαβητής , που δεν είναι μόνιμος, δεν μπορεί να διευκολύνει την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τα παιδιά τουλάχιστον τώρα στην αρχή που τα παιδιά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν Η παρουσία του εθελοντή διαμεσολαβητή για λίγες ώρες την εβδομάδα δεν μπορεί να λύσει κανένα πρόβλημα.
Δεν μπορεί να βασίζεται η λειτουργία της εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία σε ΜΚΟ!
· Τα παιδιά δεν είναι εφοδιασμένα με βιβλία και τετράδια στην πλειοψηφία τους και στα σχολεία δεν έχει δοθεί ξεχωριστή οικονομική επιχορήγηση για να καλυφθούν έξοδα που χρειάζονται για την οργάνωση της διδασκαλίας όπως χαρτί, μελάνι και άλλα εποπτικά μέσα.
Η αλληλεγγύη των συναδέλφων εκπαιδευτικών και ολόκληρης της κοινωνίας βοηθούν στη δημιουργία θετικού κλίματος αλλά δεν μπορούν να λύσουν τα λειτουργικά ζητήματα που έχουν οι δομές και ούτε να καλύψουν την αδυναμία της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει αυτό το σοβαρό ζήτημα. Αποτελεί υποχρέωση του κράτους να βρεθούν λύσεις που θα ενισχύσουν τη λειτουργία των δομών.
Περιμένουμε από τους αρμόδιους να δώσουν λύσεις άμεσα!
Οι αγώνες για μια ζωή αξιοπρέπειας είναι βασικό αίτημα όλων των δράσεων του συνδικάτου. Όπως αγωνιζόμαστε όλα αυτά τα χρόνια για τα εργασιακά μας δικαιώματα, για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, έτσι και τώρα μπαίνουμε μπροστά στην υπεράσπιση του ανθρώπινου δικαιώματος στη ζωή.